Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    3 years ago

Tuesday, January 5, 2010

UMNO mahu jadi Juara Rakyat di Bukit Sentosa/Bukit Beruntung?

Salam,

InsyaAllah, hujung mingu ini bersamaan 9 hb Januari 2010, Perdana Menteri Malaysia akan ‘turun’ ke Bandar Bukit Sentosa, Rawang.

Kali ini beliau akan turun sebagai Presiden UMNO bagi merasmikan program ‘UMNO, Juara Rakyat’ yang tidak pernah dibuatnya diadakan di kawasan Hulu Selangor ini.

 

Bagi saya, rakyat marhaen yang telah berpuluh tahun mendiami Bandar yang ‘usang’ ini amat besar ertinya kehadiran Perdana Menteri ke-5 ini memandangkan sejak dibuka rasanya belum pernah mana-mana Perdana Menteri Malaysia sudi menjengok-jengok ‘luar bandar’ ini. Istilah ‘luar bandar’ ini disebut oleh Ketua Penerangan UMNO tempoh hari. Malahan Perdana Menteri ke-4 sendiri belum pernah menjejakkan kaki ke sini walaupun seringkali berulang ke Kilang Perodua merasmikan pelbagai acara disana! Ironinya, majoriti penduduk Bukit Sentosa / Bukit Beruntung ini adalah pekerja-pekerja Perodua!

 

Tak mengapalah, mungkin dengan Perdana Menteri baru ini, penduduk Bukit Sentosa / Bukit Beruntung dapat ‘bermanja’ dengan segala keperluan diperhalusi dan diterima. Sementelah tibanya Presiden UMNO ke sini dan dengan tujuan yang murni iaitu mahu menjadi ‘Juara Rakyat’, apa kata dimulakan dengan menjadi juara buat rakyat Bukit Sentosa iaitu sudi-sudikanlah jadikan beberapa impian kami ini menjadi kenyataan:-

 

1. Bumbung rumah-rumah pangsa yang hampir 10 tahun rosak

- Kami disini kebanyakkan tinggal di rumah-rumah flat yang sangat-sangat daif ‘rupa parasnya’. Selain daripada memohon bantuan daripada Kerajaan Negeri yang kini dibawah Pakatan Rakyat, mungkin inilah masanya Presiden UMNO mengarahkan UMNO negeri membuat ‘magik’ dengan membantu kami membaiki bumbung-bumbung flat kami yang semakin ‘hilang’. Sebenarnya masalah kami ini sejak zaman Khir Toyo lagi tetapi hanya dijadikan modal kempen menuntut undi kami sahaja dimasa Pilihanraya Umum ke 10 dan 11.

UMNO mahu jadi ‘Juara Rakyat’kan? Mulakan dengan Bukit Sentosa / Bukit Beruntung!

 

2. Jalanraya yang berlubang dan merbahaya

- Seingat kami, dah terlalu banyak berlaku kemalangan yang berpunca daripada keadaan jalanraya yang sangat-sangat daif! Malahan sehingga berlaku kematian. Adakah duit kami memperbaharui cukai jalan hanya digunakan bagi membaiki jalanraya di Putrajaya sahaja?

UMNO mahu jadi ‘Juara Rakyat’kan? Mulakan dengan Bukit Sentosa / Bukit Beruntung!

 

3. Terlalu banyak rumah flat, teres, kedai dan lot pejabat kosong

- Akibat dosa pemaju yang gagal merealisasikan perancangan dan janji manis mereka, maka kami yang terpedaya dan tertipu inilah yang menjadi mangsa. Hatta Yang Dipertua Majlis Daerah Hulu Selangor turut dihina oleh Menter Besar UMNO suatu ketika dulu apabila dihadiahkan penyapu sebagai tanda kegagalan Majlis Daerah mengutip cukai pintu daripada kami! Nak kutip macam mana kalau jumlah rumah kosong melebihi jumlah rumah yang berpenghuni?

UMNO mahu jadi ‘Juara Rakyat’kan? Mulakan dengan Bukit Sentosa / Bukit Beruntung!

 

4. Sekolah agama yang ‘super’ padat!

- Akhbar Sinar Harian edisi Selangor/Wilayah ada menyiarkan betapa kritikalnya masalah ini. Dengan pertambahan pelajar, sekolah agama yang ada sudah tidak mampu menampung kepadatannya. Mungkin Perdana Menteri yng mempunyai penasihat-penasihat yang hebat boleh membantu kami dalam hal ini.

UMNO mahu jadi ‘Juara Rakyat’kan? Mulakan dengan Bukit Sentosa / Bukit Beruntung!

 

5. Keruntuhan akhlak remaja melayu

- Di kawasan kami ini, jelas betapa teruk dan dahsyatnya keruntuhan moral remaja terutama remaja melayu! Dengan yang perempuannya berpakaian tak senonoh, serba sendat dan terbuka malah boleh dibuktikan di hari ‘pesta’ UMNO nanti! Jika tidak silalah ke pasar malam kami... Hatta remaja perempuan berbangsa cina & india pun tak tergamak nak ‘dressing’ macam tu!

UMNO mahu jadi ‘Juara Rakyat’kan? Mulakan dengan Bukit Sentosa / Bukit Beruntung!

 

6. Kedai Judi yang melebihi ‘keperluan’

- Dengan jumlah penduduk yang bukan beragama Islam yang sangat tinggi, mungkin melebihi 80%, jumlah premis perjudian seperti Kedai Nombor Ekor sangat-sangat tidak relevan! Dari pemerhatian kami, majoriti pelanggannya adalah melayu Islam yang jelas bukanlah mereka yang berada! Selalunya dengan menaiki motosikal atau kereta yang uzur, mereka sanggup menggunakan saki-baki duit yang mereka ada untuk berjudi! Kasihanlah pada melayu-melayu yang susah ini, jangan dinafikan hak keluarga mereka!

UMNO mahu jadi ‘Juara Rakyat’kan? Mulakan dengan Bukit Sentosa / Bukit Beruntung!

 

Saya rasa, cukuplah dulu sekadar itu, jika Dato’ Seri benar-benar bermaksud mahu UMNO menjadi ‘Juara Rakyat’ yang sebenar!

 

Sekian, Terima Kasih

 

‘Orang Lama Bukit Sentosa’

 

2 comments:

Kaevan Raghavan said...

Info received. Thank you. We will look into it soon.

Kaevan Raghavan
Ahli Majlis
Majlis Daerah Hulu Selangor

Anonymous said...

Terima Kasih PAS Bukit Beruntung... Saya penduduk Bukit Sentosa hampir 7 tahun. Tolong lah baiki bumbung flat Dato Seri!!!

Related Posts with Thumbnails