Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    3 years ago

Thursday, December 3, 2009

Jakim kata Malaysia Negara Islam! - Metro 2.12.2009


MALAYSIA ADALAH NEGARA ISLAM

Hasil dari definisi dan pandangan ulama mengenai negara Islam, jelaslah Malaysia sebagai negara Islam kerana ciri-ciri berikut;

· Malaysia adalah tanahair orang Islam sejak turun temurun.

· Ketua pemerintahan negara dipegang oleh orang Islam.

· Malaysia masih didiami oleh orang-orang Islam sebagai pemunya.

· Umat Islam bebas menunaikan amalan syariat Islam malah dibantu oleh Kerajaan.

· Sistem mempertingkatkan ibadah, munakahat dan muamalat dilaksanakan di serata negara.

· Pendidikan Islam diajar dari peringkat sekolah rendah hingga ke peringkat institusi pengajian tinggi dan sentiasa ditingkatkan mutunya.

· Mahkamah syariah ditubuh dengan rasmi dan hasil keputusannya tidak boleh diganggu oleh mahkamah sivil.

sumber - JAKIM

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُواْ إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأَنصَابُ وَالأَزْلاَمُ رِجْسٌ مِّنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ

{Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya (meminum) khamar, BERJUDI, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dengan panah , adalah termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keberuntungan: QS: AL-Maidah ayat 90}


Salam,
Sambil teman dok belek-belek paper kat opis ni..
Tiba-tiba tersentuh hati teman apabila terlihat 2 mukasurat penuh tersebut! (rujuk gambo atas)

Wah!
Sampai 2 muka iklan keputusan nombor ekor!! Islam betul Malaysia nih!!
Kalau dalam paper Cina atau Tamil masih logik akal lah!
Ini Paper Melayu bro!
Tak pernah dibuatnya orang cina atau India kepit paper bernama Harian metro nih!

Untung sangat kot siarkan iklan-iklan HARAM nih!
Ke dah terdesak sangat company paper nih?
Sampai tergamak bagi anak-bini termasuk pekerjanya makan duit haram?

Err.. Apa kata JAKIM agaknya?

Kalau tanya Menteri Masyitah, takpe la kot sebab 'darurat!"

hmmm..

Ada ulama' nak bagi kuliah, ditangkap sebab takde tauliah..
yang ni macam mana pulak? tak nak tangkap ke?
sebab apa tak nak tangkap?
sebab Judi nombor ekor ni 'Halal'? disisi undang-undang Malaysia?

Kalau ada ahli-ahli UMNO yang tak nampak lagi memang buta perut takde akal laa..
Allah SWT dah bagi otak.. melainkan orang gila cerita lain..
Atau memang ahli-ahli UMNO totok ni memang boleh dikategorikan 'gila'??

sunsnake 03.12.2009

1 comment:

Anonymous said...

bukan takat metro jerk sheih.
berita harian kitab rukukan AMENU pun dalam minggu ni ana tengok ada no ekoq jugak...

Related Posts with Thumbnails