Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Friday, December 25, 2009

Sampai putus urat tumit, berjuang....


Oleh Mohd Zuharman
KOTA BARU, Dis 24 — Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) kerusi Perupok, Kelantan Datuk Omar Mohamad kini menerima rawatan di Hospital Pakar Perdana Kota Baru di sini akibat terputus urat tumit kaki kirinya sejak seminggu lalu.

Bekas ketua penerangan PAS pusat ini memberitahu kesan daripada itu beliau terpaksa menjalani rawatan fisioterapi mengikut jadual ditetapkan pihak hospital.
Semasa kunjungan The Malaysian Insider di wad rawatannya di hospital tersebut hari ini keadaannya kelihatan stabil.

“Pada awalnya saya rasa macam sesuatu tersentak di tumit, tetapi saya tidak jangka urat putus sebab tidak rasa sakit, tambahan pula pada masa itu saya boleh berjalan seperti biasa.
“Sehari kemudian baru tiba-tiba saya tak boleh berjalan (melangkah) lalu saya dihantar untuk pemeriksaan. Di situlah baru sedar bahawa urat tumit kaki putus,” katanya.

Omar yang juga bekas speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Kelantan kini berkhidmat sebagai wakil rakyat kerusi Perupok selama enam penggal.
DUN Perupok merupakan antara satu bahagian dalam Parlimen Bachok yang disandang Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa.

Ditanya punca kejadian, beliau berkata akibat keletihan yang keterlaluan.
“Punca utama ialah disebabkan keletihan. Bukan saya kata, tapi doktor yang beritahu saya begitu,” katanya.

Sebelum ini Omar pernah dimasukkan ke hospital kerana keletihan dan kelesuan akibat tidak cukup rehat.

No comments:

Related Posts with Thumbnails