Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Wednesday, November 11, 2009

Agenda halus melemahkan PAS

Oleh : penawarrindu

Tunggak kekuatan PAS pada masa ini terletak pada 2 ulamak besar yang menerajui Parti itu sekarang. Kekuatan yang ada pada Tok Guru Nik Abdul Aziz dan Tok Guru Haji Abdul Hadi adalah merupakan inspirasi kepada Gerakan Islam PAS.

Kunci kekuatan dan ketahanan terletak pada diri mereka berdua. Oleh itu sekiranya ada usaha untuk memusnahkan PAS, maka usaha pertama adalah mestilah meruntuhkan mereka berdua. Samaada memecahkan keakraban mereka berdua atau melemahkan kedua-duanya secara berasingan.

Usaha ini telah lama dilakukan oleh musuh-musuh Islam di Malaysia, sejak seawal kebangkitan kedua-dua ulama' ini lagi. Pelbagai usaha telah dilakukan samada melalui fitnah luar atau meresap melalui organ didalam PAS itu sendiri. Namun Allah tetap memelihara Jamaah ini dari anasir-anasir jahat berkat doa dan munajat.

Pelbagai usaha fitnah telah dilemparkan supaya ada perbezaan pandangan yang boleh mengheret mereka berdua kekancah perpecahan.Didalam usaha samada secara sedar atau tidak ada dikalangan organ parti yang turut terheret untuk sama-sama memberi saham untuk menjayakan agenda memecahbelahkan keakraban dua Tok Guru ini.

Terkadang , ada yang terlalu berani dan terlalu laju didalam membuat telahan.Walaupun kekadangnya mengaku sebagai organ Jamaah, akan tetapi tindakan yang diambil sering kali menguntungkan musuh.Apa tujuannya bertindak demikian? adakah untuk berbangga -bangga dengan dengan apa yang dilakukan? Sedarkah kalian sesuatu yang kita lakukan itu menguntungkan musuh? Maka sekira-kiranya yang kita lakukan itu menguntungkan musuh-musuh islam, apa kah ganjaran yang akan Allah sediakan untuk kita? Mungkin kita mentafsirkan mengikut telahan kita bahawa tindakan kita itu wajar? Tapi sedarkah kita kewajaran yang kita telah berpandukan hukum apa? Hukum akal? atau sememangnya kita bertaklik buta?

Ya betul orang yang berijtihad itu kalau betul dapat dua pahala, sementara yang salah itu mendapat satu pahala.Tapi Ijtihad kita itu berpandukan ilmu atau akal? kalau bertijtihad berpandukan akal semata-mata, usahkan mendapat satu pahala. dosa pula yang diundang.

Selepas usaha memecahkan kedua-dua ulama' PAS ini menemui kegagalan walaupun dengan pelbagai cara yang diusahakan, musuh-musuh Islam berusaha pula melemahkan Tuan Guru Haji Abdul Hadi Awang.

Pelbagai gelaran, pelbagai kelemahan yang dilebelkan.Namun begitu usaha menimbul kebencian pengikut dan ahli terhadap beliau juga dilihat menemui kegagalan. Sebahagian besar ahli dan pengikut tidak terjebak dengan dakyah yang dibawa oleh usuh-musuh Islam.

Malahan mereka masih sayangkan pemimpin ini dan masih mengharapkan agar beliau terus memimpin PAS. Lantas usaha ini dihalakan pula kepada mereka mereka yang dikeliling beliau. Usaha ini nampak semacam ada sedikit keberkesan tetapi dengan semangat ukwah dan tarbiyah ahli juga mampu menangkis usaha jahat tersebut.

Kini dalam sehari dua ini pula ditimbulkan pula isu bai'ah supaya menimbulkan kekeliruan dikalangan masyarakat, apakah musuh-musuh Islam mengangap pemimpin PAS sejahil mereka mengeluarkan bai'ah yang sedikian rupa? Isu ini rasanya tidak bertahan lama.

Disamping itu, kini dalam masa seminggu sudah dua kali pegawai SPRM 'mengziarahi' pejabat Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK) untuk apa itu semua? hanya dengan mengambil maklumat dari blog semata-mata.Bagaimana mungkin SPRM boleh bertindak dengan hanya maklumat dari blog? selama ini beratus-ratus fakta telah dikemukakan oleh blogger yang pro Pakatan Rakyat, apa tindakan SPRM? Kes ini juga dilihat satu usaha untuk melemahkan kepimpinan Tuan Guru Nik Abdul Aziz Nik Mat yang kebetulan CEO PMBK adalah menantu beliau.Ada dakwaan menyatakan bahawa orang dalam yang buat ona, jika betul begitu, itulah tangan-tangan jahat yang berusaha untuk melemahkan Tok Guru.

Inilah usaha-usaha musuh Islam yang tidak putus putus bekerja untuk melemahkan kedua-dua Tok Guru ini. Oleh itu sebagai ahli dan penyokong kepada jamaah ini marilah kita bersatu mempertahankan kedua-dua Tok Guru ini dari musuh-musuh islam yang tidak putus-putus berusaha untuk menghancurkan Jamaah ini.

Dan ketika kaum kafir merancang untuk memenjarakan engkau, membunuh engkau atau mengusir engkau - mereka merancang dan Allah juga merancang. Dan Allah adalah sebaik-baik perancang’ [Al-Anfaal 8:30]

Kita sayang Jamaah ini, kita sayang kedua-dua Tok Guru ini.

No comments:

Related Posts with Thumbnails