Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Saturday, November 7, 2009

Kelantah Kalah Final Piala Malaysia 2009!!!


Setakat ini perlawanan dah masuk minit 70, Kelantan ketinggalan 0-3 dengan Negeri Sembilan. Walaupun hati teman solid untuk Perak!!tapi disebabkan Kelantan ni ada kena-mengena dengan fikrah politik teman.. agak sedih gak la kalah nih!

Barisan pertahanan yang slow, gagal membaca perlawanan, midfield yang cuba menjadi seperti steven gerrard(satu padang nak pusing) dan langsung tak berfungsi! dan striker yang terkial-kial nak melepasi midfield N9(midfield tau bukan defend!!!)

Kesimpulannya, satu team Kelantan main over-confident malam nih!! mungkin kemenangan besar di separuh akhir ditambah pulak dengan permainan media sebelum hari ini seolah-olah N9 akan kalah tetapi benar-benar telah menjadi barah kepada pasukan Kelantan!!

Buat penyokong dan rakyat Kelantan, tahniah la jugak sebab dapat main dua kali final dalam1 tahun(FA satu lagi).. walaupun kalah kedua-duanya.. Tahniah pulak buat N9 yang menang buat pertama kalinya Piala Malaysia.. Last final N9 kalah dengan Perak!!!wakakakaka!~!!

p/s: diwaktu ini stadium bukit jalil mula kosong dan penyokong Kelantan yang tinggal sibuk main mercun!!!

Kadang-kadang rasa macam team Perak pulak yang main sebab asyik dengor nama Indra,Khalid... hehehehe

sunsnake@budakbalun 7.11.2009

1 comment:

hobin said...

tu lah media dan penyokong2 kelantan overconfident... siap ckp n9 pasukan underdog.. aku puas hati n9 menang bermaruah.. bukan underdog spt yg digembar gemburkan seblum ini, menang sb main dgn sgt baik dr awal permainan sampai akhir dan tiada seri. dan tahniah jugak pada penyokong2 n9 yg tidak terlalu emosi dgn game smalam..dengan kata lain, rilek je..satu MALAYSIA tahu pasukan N9 main dengan tersangat2 baik smalam..utk penyokong2 kelantan2 ubah2 la tabiat suka wat provokasi, cari gaduh, emo tak tentu pasal, bakar kerusi..wat pemain2 kelantan aku paham korang nervous coz ramai yg taruh harapan besar kat korang.. papepun HOBIN YA HOBIN!!!

Related Posts with Thumbnails