Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    3 years ago

Friday, November 13, 2009

Tok Guru Nik Aziz batal hasrat ke Mekah!

Gambar TGNA selepas menyampaikan Kuliah pagi tadi

Begitu biadapnya dan bangsatnya manusia yang memfitnah beliau!
Hinggakan niatnya menunaikan Haji dibatalkan dalam linangan air mata!

bukan hasratnya nak ke Qatar atas jemputan Putera arab!
Bukan hasratnya nak ke Perancis atas pelawaan Razak Baginda dan Altantuya!
Bukan hasratnya ke Amerika atas pelawaan agen Yahudi!

tetapi hasratnya nak ke Mekah menyahut panggilan Baitullah!
Seorang ulama' sepertinya..
dimanakah lagi tempat yang paling bahagia baginya di dunia ini?
kalau bukan Baitullah!!

laknatlah kamu wahai manusia yang memfitnahkan Tok Guru ini..
Yang bukan menyertai politik untu wang ringgit!
Jauh sekali kerana nak komisen kapal selam!

Bangsatlah kamu wahai manusia yang memfitnah Tok Guru ini..
Bangsatlah kamu!

sunsnake@budakbalun 13.11.2009

Tok Guru batal hasrat ke Mekah

Dalam kuliah jumaat di Dataran Ilmu sekejap tadi TGNA telah membatalkan hasratnya untuk menunaikan Haji ke Mekah pada 18 Nov nanti.TGNA tidak nyatakan secara jelas sebab-sebab pembatalannya itu, cuma TGNA ada menyatakan bahawa beliau dan menantunya telah difitnah dan dikhianat.

……………………………………………..

Kepada tangan-tangan jahat yang berusaha dengan pelbagai cara dan pelbagai isu untuk mencemarkan dan menjatuhkan kepimpinan TGNA di Kelantan, diharap telah berpuas hati dengan pengumuman terbaru TGNA ini.Hasil usaha anda ada sedikit menampakkan hasilnya.Teruskanlah lagi usaha-usaha anda.Masanya sudah hampir tiba… kebenaran pasti akan teserlah jua.

Buat Exco-exco dan YB-YB yang lain, sekirannya ada lagi yang behasrat untuk mengambil pembantu-pembantu atau pegawai – pegawai peribadi, berhati-hatilah.Teliti baik-baik dan perhalusilah dengan sedalam-dalamnya… janganlah terambil spesis yang akan merosakkan kita , Jemaah kita , parti kita dan negeri kita suatu hari nanti.. ambillah pengajaran dan iktibar dari peristiwa yang berlaku sehari dua ini sebagai kayu pengukur untuk kita semua.Tidak pernah lagi sepanjang ingatan saya TGNA membatalkan hasratnya untuk menunaikan ibadat haji ke Mekah setelah urusan pemergiannya disempurnakan awal-awal lagi.

sumber - budakbalun

2 comments:

abe MIE 'TERJAH' said...

sian...

pergi mekah pun suruh orang suap...

masuk politik cerai bini..

PAS PAS

Anonymous said...

Allahu Akbar!
Insaflah Abe Mie.
Kalau Tok Guru ni jenis yang demo kata tu, lamo dah tok guru hidup kaya-raya. Lamo doh tok guru tinggal kat rumah mewah... tapi tengoklah kehidupan tok guru. Hidup penuh dengan kesederhanaan. Kalaulah Abe Mie ditakdirkan pegang jawatan besar rasa2nya Abe Mie mampu ke amanah dengan duit berjuta2 ringgit?

Mampu ke 40% daripada gaji diinfaqkan sebagaimana yang tok guru buat? Mampu ke tahan diri dari ambil peruntukan berbelas ribu ringgit untuk jamuan raya, ganti guna duit sendiri untuk menjamu rakyat jelata? (sekadar menyebut beberapa perkara sahaja...)

Insaflah. Tok guru orang yang tak tinggal solat tahajjud di sepertiga malam. tapi di mana Abe Mie masa tu? Tok guru siang malam melaksanakan dakwah tanpa mengenal erti penat demi melihat Islam tertegak di bumi ini. Hati sentiasa teringatkan baitullah. Melaksanakan ibadah kepada Alah. Bukan melancong ke tempat lain. Tapi ke rumah Allah jualah pilihannya. Salah ke orang inginkan pahala dengan menghantar ulama' untuk mengerjakan haji? Allahu Akbar! Tepuk dada tanyalah iman... "Ulama itu pewaris Nabi" (al-hadis)

Wallahua'lam

Related Posts with Thumbnails