Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Friday, November 13, 2009

Dun Kedah akan jadi Dun Perak la nampaknya!

Najib dah hancurkan DUN Perak.. ni hamba Allah ni pulak nahancurkan DUN Kedah!
Hancoq UMNO!

paszbb

UMNO-BN Kian Cemas!

Tan Sri Muhyiddin Yassin mungkin tengah bertungkus lumus untuk memastikan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur supaya segera keluarkan keputusan membolehkan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) Kota Siputeh, Datuk Abu Hasan Sarif menghadiri Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kedah pada 17 November ini. Ini dilihat sekali lagi mereka juak umnobn boleh meminda dan menidakkan peraturan undang-undang tubuh kerajaan Kedah dengan kuasa melacurkan integriti Mahkamah. Tidak hairanlah Muhyiddin bersungguh-sungguh memaksa Abu Hasan supaya menghadiri sidang tersebut.

Mengikut Speaker DUN Kedah, Datuk Dr. Abdul Isa Ismail tindakan membatalkan jemputan ke atas Abu Hassan diambil kerana beliau tidak mengiktiraf ADUN Kota Siputeh itu sebagai anggota dewan selepas gagal menghadiri sesi DUN dua kali berturut-turut tanpa kebenarannya dan ia menyalahi Perkara 51 Undang-undang Tubuh Kerajaan Kedah (UTKK). Secara teorinya Abu Hasan bukan lagi seorang anggota dewan. Dewan tidak tertakluk kepada keputusan SPR (yang dikuda oleh umno), jadi perjalanan dewan adalah di bawah kuasa Speaker.

Manakala Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak dengan tegas enggan mencampuri urusan Dewan Undangan Negeri (DUN) mahupun mengulas lanjut kedudukan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kota Siputeh kerana isu itu di luar bidang kuasanya dan hanya boleh diputuskan oleh Speaker. Segala keputusan tertakluk kepada mahkamah kerana kes itu masih dalam semakan kehakiman di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur kata beliau.

sumber - budakkampungonline

No comments:

Related Posts with Thumbnails