Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Monday, April 27, 2009

Beza Muktamar PAS dengan Perhimpunan Umno


Beza Muktamar PAS dengan Perhimpunan Umno
Mohd Rashidi Hassan | rashidi@harakah.net.my
Mon | Apr 27, 09 | 10:19:51 am MYT

KETERBUKAAN Presiden PAS, Dato' Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang dalam menghadapi Muktamar Tahunan PAS Pusat kali ke 55 yang dijadualkan berlangsung awal Jun depan di Shah Alam, amat dialu-alukan banyak pihak.

Ustaz Abdul Hadi secara terus terang membuka ruang seluas-luasnya kepada sebarang pertandingan dalam PAS. Beliau menawarkan diri untuk bertanding dan sedia dicabar.

Malah dengan rasa rendah hati beliau mengatakan, jika sekalipun beliau tewas, beliau akan tetap istiqamah dalam PAS.

Sebagai sebuah parti Islam yang menjunjung prinsip-prinsip Islam dalam perlembagaannya, sikap yang ditunjukkan Ustaz Abdul Hadi ini membuktikan bahawa, PAS parti yang mengamalkan sistem pemilihan secara demokratik, jauh lebih baik daripada Umno.

moderator

Alhamdulillah, begitu besar jiwa Presiden PAS TGHA dalam menghadapi Muktamar pemilihan kali ini. Begitulah politik Islam.. Bandingkanlah dengan UMNO.. Semoga Allah SWT memberikan ketenangan dan hikmah kepada para perwakilan di Muktamar Agung nanti.. Allahuakbar!

No comments:

Related Posts with Thumbnails