Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    3 years ago

Thursday, April 9, 2009

Nga kor Meng?? atau isu ini lebih penting???

Ada sesiapa yang pernah dengar atau menonton program realiti TV "Malaysian Dream Girl" atau tidak? Bagi aku baru saja mendapat tahu kisah ini sebentar tadi dan cuba selidikinya dan ini hasilnya.

Apa yang aku nak sentuh disini adalah penyertaan peserta melayu dalam program ini, dan adanya siri berpakaian dalam, anda semua boleh layarinya disini.

Ini adalah muka-muka peserta melayu yang mempamerkan tubuh badan mereka sebagai tontonan umum, alahai.... anak siapakah ini. Adakah ini juga salah satu cara nak jadi popular, dengan sengaja mengekploitasikan diri sendiri. Biasanya keluarga yang beri sokongan, mereka bangga anak mereka jadi popular satu Tanah Melayu, lebih lebih lagi untuk ke peringkat dunia.

Apa komen dan tindakan dari Jakim, Pusat Islam, Para Mufti, Ular dalam Semak dan Ketua Ugama Islam sekalian. Terutama sekali kepada puak gerombolan parti rasuah yang selama ini memekik terlolong menyalak kononnya MELAYU itu ISLAM, nah ambik ko... inilah melayu ISLAM yang korang banggakan sangat.

Bila sentuh soal Melayu saja melenting, asal melayu saja... Islam, dan nah ambik lagi sekali Melayu Islam kepala bapak korang macam ni. Aahh... aku dah malas nak lebih-lebih dengan parti gerombolan rasuah yang sememangnya buta mata dan hati untuk bercakap soal bangsa dan ugama. Buang masa.... sebab diorang semua jenis totok yang tak boleh berubah lagi... minda dah karat..

Isa: Teringat pada Allahyarham Dato Ishak Baharum (Sedekah-Al-Fatihah). Dan tak seperti yang ada sekarang ini, yang lebih banyak membodek dan takut hilang kerusi empuk. Semuanya macam haramjadah... bercakap soal Islam tetapi bacul.

moderator
Mana agaknya suara Sahibus Samahah Mufti Perak ye? Ke tengah sibuk dok depan almari perhiasan di rumah menelek piala-piala,anugerah-anugerah,pingat-pingat yang dia dapat??

No comments:

Related Posts with Thumbnails