Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Wednesday, February 4, 2009

Najib mencabul demokrasi untuk berkuasa

Apabila SPR semalam mengumumkan yang tiada pilihan raya kecil untuk kerusi DUN Behrang dan Changkat Jering saya sudah merasakan sesuatu yang luar dari amalan biasa bakal berlaku di Perak. Tidak pernah SPR menolak permohonan dari Speaker, tetapi semalam ia berlaku.

Dan apabila MB Perak Dato Seri Nizar gagal mendapatkan perkenan Sultan Perak tadi untuk membubarkan dewan undangan negeri bagi memanggil pilihan raya yang baru (setelah berada di istana sejak jam 3 petang) syak wasangka itu semakin membukit. Tepat sekali jam 4.00 petang tadi TPM Najib Tun Razak mengumumkan di Putrajaya dengan dikelilingi 4 orang wakil rakyat (yang telah membelakangkan mandate rakyat) DUN Perak dari Pakatan Rakyat iaitu ADUN Behrang dan Changkat Jering, selain ADUN Bota yang melompat ke PKR baru-baru ini dan ADUN DAP Jelapang yang juga merupakan Timbalan Speaker.




(4 'Pengkhianat Rakyat" sedang bergelak ketawa bersama 'Boss' baru mereka)



Mereka kelihatan gembira dan senang hati mengelilingi “boss” baru mereka. Mungkin belum terfikir di kepala mereka betapa tindakan mereka sebenarnya membunuh mandate yang diberikan kepada rakyat melalui parti mereka masing-masing. Demikianlah hebatnya “aura” Najib sehingga undi rakyat dipersetankan demi kerana mahu “berdakap” dengan Umno dan BN

Kiranya lewat petang atau malam ini atau mungkin esok Najib mendapat perkenan mengadap Sultan, maka berakhirlah pemerintahan kerajaan Pakatan Rakyat di Perak dan kembali berkuasalah kerajaan BN yang didominasi Umno (kecuali dua ADUN Tionghua) masuk secara kotor melalui pintu belakang.

Bagi MB Perak, EXCO PAS dan ADUN-ADUN PAS, jangan gundah-gulana. Anda telah mempamirkan kualiti kepimpinan yang dipandang tinggi oleh rakyat. Walaupun kita sekadar merasa kuasa selama 11 bulan, namun yakinlah kita telah melakukan yang sebaiknya. Terus yakin dan istiqomahlah dalam perjuangan.

Bagi rakan-rakan dari PKR dan DAP Perak, inilah harga yang terpaksa kita bayar demi meniti perjuangan yang penuh ranjau dan duri ini.

Kepada Najib Tun Razak, jika inilah piala yang mahu anda usung dan bangga-banggakan bagi meraikan pertabalan anda sebagai PM tak lama lagi, ternyata ianya busuk bagaikan bangkai baunya. Sesungguhnya ini suatu permulaan yang hodoh dan pasti akan berkesudahan dengan kesudahan yang hodoh juga. Terima kasih rakyat Perak kerana memberikan kami dari PR untuk memerintah secara demokratik, kini terimalah kerajaan baru yang mencabul demokrasi demi mahukan kuasa.

oleh Roslan SMS
http://n32.blogspot.com/

Ulasan Pengurus Blog

Teman selaku Pengundi Dun Behrang dengan ini berjanji akan meludah setidak-tidaknya ke tanah jika bertemu dengan Jamaluddin ini dimana-mana pun di muka bumi Allah SWT ini!

No comments:

Related Posts with Thumbnails