Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    3 years ago

Tuesday, September 15, 2009

Felda - RM350 ke RM290?? cakap betul-betul Pak Jib???

Terbaru teman dengor malam tadi.. dok berborak dengan seorang pakcik Felda di area Slim River.. Ntah macam mana termasuk sekali sembang pasal persediaan raya..
Dengan confidentnya teman mengusik pakcik tu..
"alahhh.. bonus Felda bagi RM350 leh la beli apa yang patut.."

"banyak la RM350!! kena potong RM60 duit kutipan sampah!!"
jawab pakcik Felda yang teman kenal sangat ke'totok'an UMNO nye!

heh heh heh.. UMNO..UMNO.. RM60 punya hal pun tak dapat nak toleransi..
Betapa banyak hasil-mahsul Felda yang korang dah sebat selama ni!!
Takkan RM60 untuk kutipan sampah depan rumah pun nak potong kat bonus tu jugak??
InsyaAllah.. inilah antara yang akan mempercepatkan riwayat UMNO-BN ini berakhir.. Amin!

sunsnake 15.09.09


Wang Raya RM37.23 juta untuk peneroka Felda - Najib

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Tun Razak hari ini mengumumkan pemberian wang Raya berjumlah RM37.23 juta kepada 112,635 peneroka Felda di seluruh negara mulai minggu depan.

Pengagihan wang raya itu, bermula sejak tahun 2003.

"Pada tahun ini, kadar bayaran terbahagi kepada dua kategori iaitu peneroka bersama Felda dan peneroka yang tidak bersama Felda," katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat Pengurusan Felda di sini semalam.

Najib berkata seramai 101,672 peneroka bersama Felda atau 90.27 peratus akan menerima RM350 seorang, berjumlah RM35.59 juta.

Seramai 10,963 atau 9.73 peratus peneroka yang tidak bersama Felda pula akan menerima RM150 seorang melibatkan peruntukan sebanyak RM1.64 juta, katanya.

Beliau berkata perbezaan kadar bayaran itu adalah sebagai menghargai sumbangan yang diberikan oleh peneroka yang menyertai program bersama Felda.

Najib berkata bayaran akan dibuat kepada semua peneroka sebelum Hari Raya Aidilfitri di rancangan-rancangan Felda seluruh negara.

Perdana Menteri berharap agar pemberian itu dapat meringankan beban kewangan keluarga peneroka dalam membuat persiapan menyambut hari lebaran.

"Saya juga ingin mengambil kesempatan ini untuk menyeru agar peneroka yang tidak bersama Felda agar dapat kembali bersama Felda dalam usaha memaju dan memakmurkan lagi tanah-tanah rancangan," katanya. BERNAMA

No comments:

Related Posts with Thumbnails