Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Wednesday, September 2, 2009

UMNO Selangor!! Tunggu apa lagi??? Demo!!!!

UMNO Selangor!!!! Tunggu apa lagi??? jom turun demo!! kali ni bawak 10 biji kepala lembu + 13 biji kepala kambing!! Ini mencabar bangsa dan agama nih! Ada ke nak bina sekolah Tamil!!
memang pemimpin kerajaan PR Selangor ni bertopengkan 'syaitan'!
Tak cukup ke sekolah tamil yang ada dalam negeri selangor nih? lagi mau bikin lagi ka??
kalau Sekolah Kebangsaan ok la... maklumlah.. sesuai dengan perkataan 'kebangsaan' kat dalam "Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu" atau UMNO???

sunsnake

Kerajaan Selangor Dalam Usaha Memberi Tanah Untuk Pembinaan Sekolah Tamil Di Rawang : Dr Xavier

Kerajaan negeri Selangor sedia memperuntukkan sebidang tanah untuk membina sebuah lagi sekolah Tamil di kawasan Rawang.

Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Prihatin, Dr Xavier Jayakumar berkata, ini berikutan permintaan masyarakat india yang sangat menggalakkan.

Ketika ini, Rawang hanya mempunyai sebuah sekolah tamil dan tidak dapat menampung pertambahan pelajar yang semakin meningkat setiap tahun.

Sekolah sedia ada juga didapati terlalu kecil serta memerlukan bantuan perabut untuk keselesaan pelajar.

“Cuba untuk bina sebuah lagi sekolah Tamil di kawasan Rawang sebab sekarang kita ada sebuah sekolah sahaja, saya nampak komuniti India keperluan mereka adalah untuk mendapat satu sekolah lagi di kawasan Rawang.

“Jadi saya telah minta ahli majlis dan juga pemimpin-pemimpin dalam kawasan ini untuk buat kajian melihat tempat yang sesuai, beritahu kerajaan negeri tempat yang sesuai dan kami akan buat keputusan,” katanya.

Dr Xavier berkata demikian kepada pemberita selepas membuat lawatan ke Sekolah Jenis Kebangsaan Tamil Rawang serta mengadakan perbincangan bersama Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) sekolah terbabit.

sumber - TVSelangor

No comments:

Related Posts with Thumbnails