Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Monday, September 28, 2009

Saya tidak akan lari!! (hanya melompat-lompat!)


Saya tidak akan lari - Jamaluddin

BATU GAJAH 27 Sept. - "Saya akan hadir seperti biasa. Tiada apa yang perlu ditakutkan," kata Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Behrang, Jamaluddin Mohd. Radzi berhubung sambungan perbicaraan kes rasuah yang dihadapinya esok.

Menurut Jamaluddin, dia memang menantikan detik tersebut kerana ingin menegakkan kebenaran dan membuktikan dirinya tidak bersalah.

"Saya sudah bersedia dan tidak akan lari atau mengelak untuk hadir ke mahkamah. Bila tahu diri tidak bersalah, kita tidak akan takut," katanya.

Beliau menyatakan demikian kepada pemberita pada majlis rumah terbuka sambutan Aidilfitri ADUN Sungai Rapat, Datuk Hamidah Osman di Kampung Tersusun dekat sini hari ini.

Jamaluddin menghadapi perbicaraan tuduhan rasuah di Mahkamah Sesyen Ipoh berkaitan projek pembangunan bernilai RM180 juta di Seri Iskandar.

Turut dituduh dalam kes itu ialah ADUN Changkat Jering, Mohd. Osman Jailu, juruteknik Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNP) Ruslan Sahat dan bekas anggota Majlis Daerah Perak Tengah, Zul Hassan.

Mereka didakwa melakukan kesalahan tersebut di Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri Perak dan di Restoran Kluang Station Cafe di Medan Istana, Bandar Ipoh Raya di sini dan di Aquarias Restaurant & Bar, Tingkat 4, Summit Hotel, Bukit Mertajam, Pulau Pinang antara 14 hingga 19 Ogos tahun lepas.

Ujar Jamaluddin, sebarang keputusan berhubung dakwaan tersebut akan bergantung kepada kebijaksanaan peguam yang dilantik.

"Dulu ramai yang mendoakan saya ditimpa bencana bila saya keluar dari Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan menyokong Barisan Nasional (BN)," katanya.

1 comment:

anakpahang said...

Salam.

Berani Dato' tu yee!

Sesiapa yang dituduh mseperti Dato' tu eloklah melompat macam Dato' tu...insyaallah hanya setakat dituduh saja...lepas bicara tentu didapati NOT GUILTY..CLEAN

Related Posts with Thumbnails