Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Monday, September 28, 2009

Isu Dato' PJ Selangor - mengapa masih dilayan?

Salam,

Hebat dan panas isu-isu kontroversi yang melanda Dato' PJ kita ni.. Dato' Dr. Hassan Ali, ADUN Gombak Setia, Exco Kanan Negeri Selangor merangkap Pesuruhjaya PAS Selangor.

Sebermula dengan isu muafakat PAS-UMNO sebaik sahaja UMNO-Toyo sah tumpo di Selangor, dah bergerendum isu Dato' PJ ini, sedari itu silih berganti isu muafakat/perpaduan didendangkan oleh media terutama media BN. Teman sendiri kadang-kadang pelik dengan isu-isu sebegini.
Yang lagi buat teman pelik apabila ada ahli-ahli PAS sendiri yang termakan dengan isu-isu yang dimainkan oleh media-media UMNO nih!Kita sendiri yang mengatakan media-media ini penipu, pemutar belit, fitnah tetapi ada dikalangan kita sendiri menjadikan berita-berita @ point-point dari media tersebut sebagai hujjah sesama sendiri!! Apa ke masalahnya?

Selaku ahli PAS, sewajarnya kita dengar sendiri dari sumber dalaman parti, dari pimpinan kawasan mahupun negeri sebelum kita boleh berhujjah, lagi-lagi pulak hinggakan terkeluar ayat-ayat yang kurang baik buat Dato' PJ kita.

Teman amat yakin, didalam menepis dan tenggelam UMNO-BN ini, hanya isu-isu sebegini sahajalah yang menjadi harapan mereka untuk berusaha kembali timbul (walaupun sebenarnya seolah-olah dah takde harapan!). Mengapa ada diantara kita yang seolah-olah sudi menghulurkan tangan kepada mereka? dengan menerima segala berita daripada media-media mereka sama la jugak dengan menghulurkan tangan kepada mereka!!!

Harapan teman, isu-isu berkaitan Dato' PJ ini adalah riak-riak didalam cawan kita.. cawan PAS.. Cawan Pakatan Rakyat yang cuba dikocakkan dari luar oleh UMNO-BN dengan mengggunakan media-media 'haram' mereka! jangan dilayan dan jangan dihadam berita-berita mereka ini.

Sudahkah kita bertanya sendiri kepada Dato' PJ? pernahkah kita mendengar sendiri berita-berita daripada pimpinan PAS baik Kawasan mahupun negeri?
Sedarkah kita bahawa isu-isu ini hanya untuk kegunaan di Bagan Pinang? Sewenang-wenangnya sang Khairi Jamaludin menimbulkan kembali isu-isu perpaduan ini? diwaktu ini? disaat ini?

Jangan dilayan media-media UMNO ini yang sebenarnya ibarat anjing-anjing diupah menyalak bukit!

sunsnake 28.09.09

sila baca artikel ini

kemanakah Hala PAS Selangor dalam Pakatan Rakyat

Wahai pemimpin-pemimpin PR (Rakyat marhaen Menyeru)

No comments:

Related Posts with Thumbnails