Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Tuesday, July 14, 2009

BN 'mandul'kan Institusi Masjid???


SHAH ALAM, 12 Julai (Hrkh) - Ahli Dewan Negeri (Adun) Gombak Setia yang juga merupakan Pesuruhjaya PAS Selangor, Dato' Dr Hasan Ali berkata, institusi Masjid di negeri Selangor dimandulkan oleh pemerintahan Barisan Nasional (BN) kerana rumah tuhan itu merupakan tempat yang terbaik untuk melahirkan Khaira Ummah.

Katanya, bagi melahirkan Khaira Ummah satu jawatankuasa masjid perlu dirombak kembali kerana ahli jawatankuasa perlu terdiri daripada golongan yang mempunyai tauliah.

Sebelum ini menurut beliau yang juga merupakan Pengerusi Jawatankuasa Tetap Hal Ehwal Agama Islam, kerajaan BN melantik ahli jawatankuasa masjid dengan menggunakan sistem 'tunjuk'.

Tambah beliau, sistem 'tunjuk' inilah akan membuka peluang kepada Ketua Bahagian Umno untuk menutup sinar agama Islam yang sebenarnya.

Bagaimanapun, katanya, setelah kerajaan baru Pakatan Rakyat memerintah negeri ini telah membuat perubahan untuk melantik ahli jawatankuasa baru untuk mengimarahkan masjid agar di penuhi cahaya siang dan malam.

ikuti selanjutnya disini...

No comments:

Related Posts with Thumbnails