Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Tuesday, July 28, 2009

Siapa bakal jadi 'Zambri' Selangor?

Salam,
nampaknya semakin jelas usaha UMNO-BN Selangor yang diketuai oleh Najib sendiri sebagai Ketua Perhubungan UMNO negeri untuk menjadikan Kerajaan Pakatan Rakyat Selangor sebagai 'mangsa' kedua selepas Perak.
Wajib kita ingat! Penafian UMNO ni selalunya kebenaran berdasarkan sejarah yang lepas.
UMNO ini terlalu sinonim dengan penipuan!
mari kita baca kata-kata nafi Khir Toyo (jawa paling kaya di Selangor!)

sunsnake

Khir Toyo: Tuduhan untuk nafi kelemahan Pakatan

Abdul Rahim Sabri
Jul 27, 09
8:14pm
Bekas menteri besar Selangor, Datuk Seri Dr Mohd Khir Toyo menganggap tuduhan Kelab Penyokong Kerajaan Negeri itu - yang mendakwa BN Selangor merancang konspirasi untuk menjatuhkan kerajaan Pakatan Rakyat - sebagai satu tuduhan yang memalukan.

"Yang sebenarnya, ia adalah masalah dalaman Pakatan Rakyat, iaitu terdapat konspirasi dalam kerajaan pimpinan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"YB Azmin Ali juga mahukan rombakan exco dalam kerajaan Pakatan di Selangor. Dalam Pakatan ada perebutan kuasa," kata Khir yang ketua pembangkang DUN Selangor, ketika dihubungi Malaysiakini.

Khir mengulas dakwaan kelab tersebut bahawa siasatan terhadap tujuh ADUN Selangor - yang membawa kepada kematian Teoh Beng Hock - didakwa sebahagian konspirasi BN bagi merampas kuasa daripada Pakatan Rakyat, seperti di Perak.

Sehubungan itu, Dr Khir juga berkata tuduhan kelab tersebut terhadap BN adalah usaha untuk menafikan kelemahan Pakatan mentadbir di negeri itu.

"Ada perebutan kuasa dalam PKR dan dalam parti dalam Pakatan. Kita tak mahu jadi seperti Perak, kita ada moral," katanya.

Sebaliknya, Khir mendakwa, mereka gagal menjalankan tanggungjawab, tetapi menyalahkan orang lain.

Petang tadi, dalam sidang akhbar - bersama lebih 10 ADUN DAP, PAS dan PKR - Naib Pengerusi Kelab Penyokong Kerajaan Selangor, Ng Suee Lin mendakwa, konspirasi BN bermula dengan penangkapan exco Selangor, Teresa Kok bawah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), September tahun lalu.

Tangkapan ADUN Kinrara dan ahli parlimen Seputeh itu didakwa berhubung isu penggunaan pembesar suara bagi kegunaan azan di sebuah masjid di Bandar Kinrara, Puchong.

Manakala episod kedua pula, menurut Ng, membabitkan kes exco Selangor, Ronnie Liu yang didakwa menghalang tugas anggota penguatkuasa di sebuah hotel di Puchong.

Ronnie, juga ADUN Pandamaran, dihadapkan ke mahkamah pada 17 November tahun lalu atas tuduhan bersubahat menghalang tugas penguatkuasa Majlis Perbandaran Subang Jaya (MPSJ) daripada menutup sebuah hotel pada 2007.

Episod ketiga pula, kata Ng lagi, apabila Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim didakwa menyelenggara kereta sendiri dengan peruntukan negeri dan juga mengagihkan lembu korban daripada dana anak syarikat Selangor di kawasan parlimennya di Bandar Tun Razak, awal tahun ini.

Ng, yang juga ADUN Sekincan, terus mendakwa bahawa episod seterusnya ialah perbuatan menyebarkan gambar bogel exco negeri, Elizabeth Wong pada Februari lalu.

sumber - malaysiakini

No comments:

Related Posts with Thumbnails