Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Monday, May 11, 2009

Bandar Tasik Puteri - Sambutan PKR diganggu Pihak Berkuasa!


Program sambutan Ulangtahun PKR yang telah dijadualkan hari ini 9 Mei 2009 di Puteri Central Park Bandar Tasik Puteri telah diganggu pihak polis yang mana telah membatalkan permit pada saat akhir yang telah pun dikeluarkan sebelum ini pada 5 Mei yang lepas. tiada alasan kukuh yang telah diberikan selain menyatakan bahawa kelulusan permit tersebut telah dipinda tempat berlangsung acara sambutan dari PCP Bandar Tasik Puteri ke Stadium Selayang.

Pihak polis telah datang pada pagi tadi sekitar jam 9.30 pagi ke Puteri Central Park bersama penguatkuasa MPS lalu merobohkan khemah yang telah dipasang sehari sebelum upacara sambutan bakal dilangsungkan.

Kejadian ini amat dikesali kerana pemilihan tempat pada kali ini tidak mungkin boleh mengganggu penduduk mahupun kesesakan lalulintas kerana aspek tersebut telah diberi perhatian serius oleh pihak urusetia. Juga dikesali adalah pihak polis tidak mahu langsung mengemukakan surat pembatalan permit dan kelulusan permit pemindahan tempat kepada wakil penganjur dengan alasan permit tersebut ada di pejabat polis. Ini satu alasan yang tidak masuk akal, masakan polis yang dianggap profesional dalam menjalankan tugasnya datang mengganggu majlis seumpama itu dengan hanya arahan lisan. Sedangkan pihak penganjur telah membuat promosi tempat terlebih awal dan difahamkan penganjur telah membelanjakan hampir RM12,000 untuk program tersebut. Ini satu lagi provokasi dari pihak berkuasa tunggangan UMNO BN demi kepentingan mereka didalam usaha menutup sumber maklumat kepada rakyat tentang pelbagai penyelewengan yang telah mereka lakukan.

Namun untuk tidak menghampakan orang-ramai, pihak penganjur telah memindahakan tempat ceramah dari Puteri Central Park ke Masjid Bandar Tasik Puteri termasuk jamuan rakyat. Program dimulai dengan solat maghrib berjemaah diselangi dengan tazkirah maghrib oleh Ustaz Saiful yang telah dilucutkan jawatan imam di Masjid Bukit Damansara tempohari. Dato' Seri Anwar Ibrahim telah tiba sewaktu solat Isyak berjemaah. Setelah itu diteruskan dengan solat hajat berjemaah. Selesai sahaja solat terus DSAI memberi ucapan ringkas kepada jemaah yang telah mula memenuhi kawasan masjid sejak waktu isyak lagi.

Turut hadir sama adalah Ahli Parlimen Selayang En. William Leong dan kelab Penyokong PAS En. Kallai dan rombongan. Tidak ketinggalan para wartawan yang sempat menemuramah DSAI ketika didalam perjalanan meninggalkan majlis. Walaupun program tidak berjalan seperti dirancang namun orang-ramai berpuashati diatas kesudian DSAI untuk datang pada malam ini.

sumber - PAS Cawangan Bandar Tasik Puteri

moderator
patutla mat-mat rempit rawang dan selayang bermaharajalela 2-3 menjak ni..
rupanya takde sapa nak monitor atau banteras!! sibuk dok jaga aktiviti PR..
membazir duit rakyat betul!!!





No comments:

Related Posts with Thumbnails