Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Wednesday, May 13, 2009

Besarnya jiwa Hamba Allah ini!


sumber - malaysiakini

Dalam sidang media itu yang disiarkan secara langsung di internet itu, Nik Aziz juga berharap penyertaan bukan Melayu dalam sayap parti itu akan lebih besar.

"Suatu hari nanti, bukan sahaja Dewan Pemuda dan Muslimat akan diisi oleh orang Cina dan India, Dewan Ulama pun saya harap orang Cina Muslim akan menjadi anggotanya," katanya.

PASZBB
Subhanallah! besarnya jiwa hamba Allah ini! Dia bercakap bukan mewakili kaumnya iaitu melayu tetapi mewakili umat Islam, mewakili manusia yang percaya dan beriman serta beriktikad bahawa Allah SWT adalah Tuhan yang sebenar! Yang menguasai segala-galanya!
Dari segi Islam
Dahulu lagi hamba Allah ini telah berkata bahawan impiannya adalah ingin melihat Umat Islam di Malaysia ini dipimpin oleh bukan melayu! pastinya maksud beliau ialah seorang cina atau India yang Muslim.

Dari segi Politik Islam
Hamba Allah ini pernah berjanji bahawa beliau akan membubarkan parti politik Islam PAS dan menyertai UMNO sekiranya pemimpin tertinggi UMNO mengubah dasar dan perlembagaan parti kepada Islam menurut Al-Quran,Hadis,Qias dan Ijma' Ulama'! Sehingga kini tawaran beliau gagal disambut malah gagal ditafsir oleh pemimpin-pemimpin UMNO..
mungkinkah tawaran ini akan kekal sekadar tawaran sehingga akhir hayat beliau?
Wallahua'lam.




No comments:

Related Posts with Thumbnails