Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    3 years ago

Monday, May 25, 2009

PPP?? why?why?why?

Malaysiakini - Kemelut yang melanda Parti Progresif Penduduk (PPP) semakin parah apabila mesyuarat agung luar biasa (EGM) parti itu yang berlansung di di Putrajaya hari ni melantik Timbalan Menteri Di Jabatan Perdana Menteri Senator T Murugiah sebagai Presiden PPP.



Berita Harian Online - Datuk M Kayveas yang ketika itu menghadiri perhimpunan agung PPP Johor, bagaimanapun menegaskan beliau masih Presiden PPP kerana pelantikan Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri (JPM) itu tidak sah dan menyalahi perlembagaan parti.



Brother 2 orang ni dah dapat 'perkenan' ke? Antara dua ni siapa yang dapat 'perkenan' sultan baru la boleh jadi Presiden! itupun kalau disahkan oleh Hakim Mahkamah rayuan!! kalau setakat Hakim Mahkamah Persekutuan atau Mahkamah Tinggi, tak sah lagi. Itupun tak tentu lagi sebab salah seorang akan buat rayuan, tengok la apa keputusan mahkamah rayuan tu pulak! itupun tak pasti lagi sebab Mahkamah Rayuan ada banyak hakim! Tengok la hakim mana yang akan buat keputusan! Kalau kena hakim tak kemana-mana, 3 jam boleh siap! kalau idak tunggu la dalam seminggu dua!

So, apa guna ada ahli parti? Mana pergi demokrasi dalam parti? ahli-ahli bayar tau yuran tiap-tiap tahun! silap-silap ada yang dah bayar yuran seumur hidup! susah sangat, bayar je la balik duit yuran mereka tuh! lepas tu lantak korang la nak bertinju ke apa!
Sebaiknya 2 orang ni refer kat PM.. dia ada banyak jalan untuk selesaikan masalah-masalah kronik macam ni... idak pun kalau dia dah 'blank' sangat, dia akan suruh rujuk ke Queen Counsel je! hmmm.. macam pernah dengar cerita nih!

sunsnake

No comments:

Related Posts with Thumbnails