Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Thursday, May 28, 2009

Kezaliman Ah Long - Najib terkejut???





PUTRAJAYA, 28 Mei (Bernama) — Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak melahirkan rasa terkejut dengan tahap kezaliman dan tindakan tidak berperikemanusiaan yang dilakukan oleh ceti haram atau ah long terhadap mangsa mereka yang gagal melunaskan hutang.

Sehubungan itu, beliau mahu pihak berkuasa mengambil tindakan mengikut undang-undang negara terhadap ah long itu.

“Saya berharap rakyat Malaysia akan sedar dan jadikan kejadian ini sebagai iktibar kepada mereka

untuk tidak sama sekali meminjam daripada ah long,” katanya kepada pemberita selepas mengumumkan unjuran rasmi kadar pertumbuhan Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK), di sini hari ini. - Bernama



sunsnake

PM baru tahu hal ni?? Jangan meminjam dari AH LONG?? habis?? nak pinjam kat siapa?? Kat bank?? Kat Tekun?? Kat koperasi?? kot keje kerajaan mungkin la kot tapi kalau swasta?? keje kilang?? keje kilang Perodua atau Proton mungkin ok la kot.. keje kilang kicap?

Gamaknya bank Malaysia la yang paling cerewet dalam bak bagi pinjam! Kalau dah setel hutang tertunggak pun nama still ada dalam CTOS! walaupun kewujudan CTOS itu sendiri diragui!

Tak berhutang?? cakap senang laaa.. Kalau Ketua Bahagian UMNO mungkin boleh.. itupun ramai yang kantoi amik rasuah!!

Wahai PMku.. tak semua rakyat kamu ni boleh pinjam kat bank.. dalam keadaan harga barang yang makin naik ni, dalam keadaan harga telur ayam pun kerajaan PUTRAJAYA tak mampu nak kawal! inikan pulak nak kawal AH LONG??? piiirraaa!!!

Bersepah pejabat AH LONG di Rawang ni contohnya apa yang kerajaan mampu buat? kementerian kewangan melalui agensi-agensi apa bikin??

Tak percaya pergi check kat Biro aduan MCA, check balik kenapa mereka ini sanggup meminjam dari AH LONG walaupun tahu risikonya!

Antaranya sebab nak mula berniaga kecil-kecilan.. nak jual goreng pisang,laksa kedah,cendawan goreng..air jambu batu.. dengan harapan ada sedikit untung dan boleh cover balik modal..

nak pinjam kat sapa?? Tekun?? bukan main banyak kertas kerja! kat maybank?? boleh jalan!!

kat Public Bank?? buat kena gelak dengan PR dia je.. last2 AH LONG inilah jalan terakhir...

itu belum lagi kes pinjam AH LONG sebab nak bagi anak makan!

No comments:

Related Posts with Thumbnails