Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    3 years ago

Friday, May 8, 2009

Bandingkan Muka Depan Akhbar Malaysia!

Muka depan akhbar-akhbar hari ini..
cuba lihat perbezaan gambar-gambarnya?
tajuk dan isinya jangan cerita la sebab tak berapa nak paham yang tulisan cina tuh!


Jelas, langsung tidak menceritakan hal sebenar..
hatta gambar speaker di tarik dari mejanya pun takde!



Ayuh! lihat akhbar cina dan Inggeris, jelaskan?
Sekurang-kurangnya rakyat berbangsa cina dapat memahami dan membuat
pertimbangan dengan lebih jelas sebab mereka boleh melihat berita tersebut daripada pelbagai perspektif! Selepas baca akhbar cina, mereka bukak pulak Utusan Meloya & Berita Hairan. Semakin berkembang minda mereka..

Sedangkan melayu? dok usung paper tu je la ke hulu ke hilir!
Itu yang makin mudah diperbodohkan oleh pemimpin-pemimpin UMNO tuh!

MB Nizar pernah cakap dulu, bahawa Melayu UMNO ni yang khianat bangsa sendiri!!
Akhbar Harian berbahasa cina dan India lebih banyak berbanding akhbar harian berbahasa melayu.

Melayu hanya ada dua iaitu Utusan meloya dan Berita Hairan sedangkan cina ada lebih 10 akhbar manakala India lebih 5 akhbar!!!
agak-agaknya, bangsa mana yang lebih bodoh dan dungu dari segi kebebasan bersuara dan menerima maklumat?

Disebabkan itulah melayu kampung terus memberi sokongan membuta-tuli kepada UMNO BN sedangkan dikawasan bandar, UMNO BN merupakan penipu nombor wahid yang menyesatkan!

Kesimpulannya, siapa pengkhianat bangsa yang sebenarnya?

sunsnake

No comments:

Related Posts with Thumbnails