Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Tuesday, May 19, 2009

Pandangan - Dun dalam Parlimen Tg. Malim



Salam,

Teman kadang-kadang heran gak dengan Najib UMNO-BN nie? Apa yang ditakut sangat nak bubar DUN Perak? Ate yakin benor ke deme yang Pakatan Rakyat akan menang kalau ada Pilihanraya negeri Perak? Dan yakin benor ke deme yang UMNO-BN akan kalah?


Kadang-kadang teman terpikio juge yang confident benor ke Pakatan Rakyat ni yang dia akan menang? Bukankah SPR terang-terang nyebelah UMNO-BN?

Bukankah SPR boleh ubah macam-macam law yang ada? Bukankah UMNO-BN control Polis dan saknikabenda yang Kerajaan Pusat punya? Hatta yang Kerajaan Negeri pun habih nyebelah deme!

Udah gitu pun ape yang ditakut dek Najib UMNO-BN ni lagi? Hah? Apa hah? Iskk!! Makin tumpo teman mikionye!


Parlimen Tg Malim (Dun Sungkai,Dun Slim & Dun Behrang)


Kadang-kadang teman dok survey gak area kampung teman.. dari Sg Bernam(Tg Malim) membawak ke Sg.Slim(Slim River). Kalo ada pilihanraya kecik pun, belum tentu Pakatan Rakyat buleh menang! Payoh wehhh!! Kat sini UMNO piawww!! Cuma ada kemungkinan kemenangan si Katak tu dulu berpunca 1) calon BN yang datangnya dari MIC dan berpewatakan samseng! 2) memang angin perubahan yang bertiup begitu kencang dari Bukit Changkat Asa!.


Berdasarkan pemerhatian teman laa.. untuk Dun Behrang ni berat la teman katakan sebab (1) yang jadi punca katak Jamal tu menang dalam PRU-12 dulu..

Kalau nak harap kekuatan calon PKR iaitu Jamal, cait!!! Jauh panggang dari api! Teman bukan cakap macam ni sebab dia dah melompat tapi memang teman dok pikir macam ni sejak dia menang malam tu lagi!! Teman pun dok sekali menunggu keputusan kat Dewan Tan Sri Ghazali Jawi malam tuh!

Alhamdulillah lah dia menang masa tu..


Untuk Parlimen Tanjung Malim nie, teman rasa masalah akan timbul secara seriusnya di Dun Slim dimana Agak banyak Felda dalam dun nie.. Start dari Felda Gunung Besout yang banyak nombornya sampai la Felda Trolak yang banyak arahnya! Timur,Selatan,Utara… Disini sebenarnya PAS kehilangan begitu banyak undi. Dan teman rasa itulah juga yang akan berlaku sekiranya ada pilihanraya negeri nanti.. Untuk Dun Sungkai, rasanya takde masalah untuk DAP mengekalkan kemenangan sebab YB Sivanesan pun hebat!


Untuk Dun-dun lain di negeri Perak teman serahkan pada teman-teman lain pulak! Untuk Dun-dun dalam Parlimen Tg Malim nie, ini la pandangan teman. Rasanya untuk PKR bertanding semula di Dun Behrang ni agak tak berapa setuju la.. Better bagi kat PAS untuk bertanding dan dalam masa yang sama, mungkin PKR boleh cuba pulak di Dun Slim! Pandangan teman je la sebab PAS dah cuba banyak kali di Dun Slim ni sejak zaman Junus Wahid lagi! Tapi tak tau la kot-kot angin perubahan sementelah terserlah perangai sebenar UMNO Perak dalam kes Kudeta ni boleh buat hati pengundi-pengundi UMNO-BN didalam Dun Slim nie boleh berubah!


Allahuakbar!


sunsnake

1 comment:

Anonymous said...

Teman cadang biar PKR bertanding di kedua-kedua DUN Behrang & DUN Slim. Ini kerana PKR dah menang di DUN Behrang.... calon Parlimen PKR pula telah mendapat undi 300 undi lebih berbanding calon PAS di DUN Slim

Related Posts with Thumbnails