Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Saturday, June 27, 2009

Israel vs DBKL???

Di Palestine...


Palestin merupakan tanah milik kaum Muslimin yang telah dibebaskan sejak dahulu oleh Umar al-Faruq. Setelah Barat sekian lamanya menyerang Khilafah hingga akhirnya runtuh, pihak penjajah menjanjikan tanah bagi Israel. Pada tahun 1947, melalui bantuan PBB tanah Palestin dirampas Israel. Perampasan itu terus dilakukan hingga ke hari ini. Pengusiran, perampasan tanah, hingga pembunuhan dilakukan oleh penjajah Israel itu. Berikut gambaran peta wilayah negeri Islam Palestin, tanah milik kaum Muslimin yang diberkati itu terus dirampas penjajah Israel. Di manakah para pembebas Al-Faruq itu kini?

Di Malaysia...

SENTUL 26 Jun - Penduduk Kampung Padang Balang memberi tempoh selama tujuh hari kepada Datuk Bandar Kuala Lumpur, Ahmad Fuad Ismail untuk menarik balik kenyataannya yang menafikan hak penduduk Kampung Padang Balang sebagai pemilik tanah asal di kawasan itu.

Pengerusi Masjid Saidina Ali, Zainal Abidin Maas berkata, sekiranya beliau gagal berbuat demikian, penduduk kampung telah sebulat suara akan menghantar memorandum bantahan terhadap beliau.

Katanya, dakwaan tersebut dibuat tanpa asas kerana penduduk kampung berkenaan mempunyai bukti yang menyatakan bahawa mereka adalah pemilik sah tanah itu.

"Setiap penduduk di Kampung Padang Balang ini memiliki geran tanah yang sah yang dikeluarkan sejak 1916 dengan status tanah adalah hak milik seumur hidup," katanya kepada pemberita ketika mengadakan sidang akhbar di Masjid Saidina Ali di Kampung Padang Balang, Sentul di sini hari ini.



Raja Nong Chik menerima memorandum bantahan terhadap draf pelan Kuala Lumpur daripada Zainal Abidin Maas selepas merasmikan sambutan Jubli Perak Masjid Saidina Ali di Sentul, semalam. - Bernama



Sunsnake

Pikio2 sendiri la yob! Teman dah bagitau dulu.. Yahudi bukan kat Israel aje! dah bersepoh merata la nie... termasuk di Malaysia! siap boleh jadi gerombolan yang berkuasa pulak tuh!

No comments:

Related Posts with Thumbnails