Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    3 years ago

Tuesday, August 18, 2009

Alahaiiii.. Polis Malaysia!!

Assalammualaikum,

Teman baru-baru ni terpaksa menemani adik ipar teman yang eksiden di area sini membuat laporan polis di Balai.. Ikut hati memang malas nak ikut sebab banyak kerja nak diselesaikan namun mengenangkan adik ipar teman ni banyak membantu teman.. teman follow jugaklah..

Teman tiba di balai tersebut jam 6.35 petang.. di balai memang ramai orang menunggu untuk membuat report.. Maklumlah, hujan di sebelah petang menyebabkan banyak kemalangan berlaku.. boleh kata semua punca sebab jalan licin.. ada yang eksiden sorang-sorang sebab hilang kawalan pada stereng kenderaan!

Malangnya, teman terpaksa menunggu hingga 4.30 pagi!!!!!!! baru selesai urusan buat report tersebut! Teman yang menunggu di luar bilik Sarjan ni dah naik jemu.. bukan setakat jemu.. dah naik meluat dengan 'kelembapan' dan 'kecekapan' polis ni.. takkan terlalu lama???
tak cukup kakitangan?? aikk?? masa demo hari tu bukan main ramai lagi yang sibuk membantai dan membalun pendemo2 yang hadir??

Didalam balai tu pun teman tengok bukan main ramai polis yang bersidai kat depan tu? mungkin jabatan lain la gamaknye ye?

Ada sorang mangsa kemalangan yang datang dari penang terpaksa tunggu dari jam 7.00 malam hingga 12.30 pagi baru siap reportnya! adusss!!! 'Rakyat didahulukan' betul!!!

teman nak ingatkan pada pimpinan Pakatan Rakyat, kalau jadi kerajaan pusat besok, ini adalah antara perkara-perkara yang perlu difikirkan.. perlu diselesaikan kerana ini adalah antara denyut nadi rakyat yang perlu diambil perhatian! Kelembapan dalam urusan ini adalah amat membebankan!


Wallahua'lam
sunsnake

No comments:

Related Posts with Thumbnails