Sahabat-sahabat PASZBB

Terbaru di Aku Budak Balun!

  • Info Solat - Solat merupakan pengakuan taat setia antara manusia dengan Tuhannya, oleh itu hendaklah dilakukan dengan rasa taat, khusyuk, hormat, dan dalam keadaan b...
    10 years ago

Tuesday, August 25, 2009

Takbir Oleh Penyokong UMNO?

Punya la terdesaknya mereka.. selama teman idup ni belum pernah dengor penyokong BN bertakbir kecuali untuk menghina PAS.. depa tak sedaq depa hina Islam sekali!!

Penyokong Umno pula bertakbir
Ogos 25, 09 10:01am
Kebiasaannya, penyokong PAS akan bertakbir tetapi berlainan pula suasana di pusat penggundian di SMK Sama Gagah pagi ini.

Sebaliknya, penyokong Umno pula beramai-ramai bertakbir di situ.

Manakala penyokong PAS pula membalasnya dengan berselawat beramai-ramai.

Penyokong Umno juga turut melaungkan 'Hidup BN' dan 'Hidup Melayu'.

Suasana itu berlaku pada kira-kira jam 9.50 pagi ini.

Sementara itu, Calon PAS, Mohd Salleh Man tiba di sekolah itu pada masa yang sama.

Beliau memberitahu pemberita, beliau gembira dengan sokongan dari pemimpin Pakatan Rakyat yang turun memberi sokongan termasuk pemimpin DAP, Lim Kit Siang dan exco-exco kerajaan negeri.

Beliau juga gembira dengan sokongan pengundi terhadapnya.

Calon BN, Rohaizat Othman tiba kemudiannya dan bersalaman dengan Mohd Salleh.

Proses pengundian bagi pilihanraya kecil DUN Permatang Pasir bermula dengan 39 saluran di sembilan pusat mengundi dibuka di lapan pusat pengundian mulai jam 8 pagi ini.

Mohd Salleh mempertahankan kerusi DUN tersebut ekoran kematian penyandangnya dari parti tersebut, Datuk Mohd Hamdan Abdul Rahman, 63, kerana sakit jantung pada 31 Ogos lalu.

Beliau berdepan dengan calon BN, Rohaizat Othman. Seramai 20,290 pemilih berdaftar layak mengundi hari ini untuk memilih wakil rakyat yang baru mereka.

No comments:

Related Posts with Thumbnails